Dé zakelijk vlogger van Nederland
Al 14 jaar werk ik als videomaker, in heel veel verschillende vormen. Van eigen documentaires, regionale tv-programma’s tot het geven van videocursussen en coachingtrajecten. Toen ik het vloggen ontdekte in mijn privéleven, begonnen om bekenden op de hoogte te houden toen mijn man ziek werd, kwam alles voor mij samen. Een vlog hoeft niet gelikt en perfect te zijn, juist niet, dat is de charme. Het is luchtig en mag met humor zijn, terwijl je ook zwaardere onderwerpen kan belichten. Ik was er al snel van overtuigd dat dit ook heel goed zakelijk kan werken.
Vloggen voor bedrijven is mega interessant. Het werkt als een trein. De eerste vlog die ik voor een bedrijf maakte werd binnen een paar dagen 19.000 keer bekeken. Na een uitnodiging voor een event met een vlog, gelijk het event vol geboekt. Supergaaf resultaat. Het werkt juist heel goed omdat ik het gezicht ben, ik ben comfortabel voor de camera, dus geen stijf praatje.
![](https://beeldconnecties.nl/wp-content/uploads/2019/05/kristel_vrijwilligers_2019034-klein.jpg)
![](https://beeldconnecties.nl/wp-content/uploads/2019/05/kristel_vrijwilligers_2019060-klein.jpg)
Visie aangepast
Ik heb mensen gecoacht en cursussen gegeven, onder andere bij gemeenten.
Mijn overtuiging was altijd dat het duurzaam is om je eigen mensen te laten vloggen. Natuurlijk waar als je een talent rond hebt lopen, maar de praktijk is meestal anders. Daarnaast hebben mensen die in je bedrijf werken een andere functie, hun tijd is kostbaar.
Editen en filmen kost echt veel tijd als je niet zoveel ervaring hebt. Dat zag ik in mijn coach trajecten terug. Hoe leuk mensen het ook vinden het kost gewoon veel tijd als je het goed wil doen. De vraag is of je die tijd aan vloggen moet en wil besteden of aan andere zaken. Uitbesteden is natuurlijk een investering, maar tijd van je werknemers ook.
Mijn advies is het lekker laten doen.
Ik ga graag het vlog-avontuur met je aan.